Kupní faktura
    Technický 
    průkaz
    Ujeté kilometry
    fotogalerie
    Pokuty
    Sponzoři

   

    Historie

    Tuning

    Fotogalerie

    Próza

    Inzerce

    Download

    Odkazy

    Odezva

 

 

 

   

Nevíte jak strávit volný den?
Vypravte se
na jízdu zručnosti!

aktuální strana: 10

  

  20. dubna 2002

Jednou jsem byl takhle ve sportovní hale. Teda né že bych tam zrovna sportoval. Byl jsem ve sportovní hale v hospodě : ))) Původně se mi tam ten den ani moc nechtělo, ale něco mně tam přeci jen táhlo a pivo to nebylo.

No a probírali jsme tam samozřejmě "fšechno" a důkladně! Když sem později použil svých loktů a dostal jsem se ke slovu, nadnesl jsem téma "Jízda zručnosti", která se pravidelně koná v Týně nad Vltavou. Průšvih byl v tom, že jsem nikdy předem nezjistil, kterou sobotu se akce koná. Prostě "něgdy na jaře"... A moje přirozená soutěživost toho samozřejmě vždy náležitě litovala...

No a co se magickýho nestalo - odcházíme, a na dveřích je plakát - Jízda zručnosti! Kdy? - Zejtra!

 

A JE TO TADY! JO!

"Pár let to trvalo, ale já jsem to dokázal! Pokud zejtra nezaspím, vítěznej titul mám v kapse!" Pomyslel jsem si. Nejdřív jsem si chtěl od bráchy vypůjčit Mitsubishi, abych se rokem výroby a technickým pokrokem přiblížil soupeřům, ale potom jsem to kategoricky odmítnul. Natrhnu jim prrrdel i s Oktávkou!

Jak řekli, tak udělali. : )))))))))))))))))))))))))))

V sobotu jsem nezaspal a zúčastnil se obou kol závodu. Místo konání závodu bylo na parkovišti pod kostelem. Závodní trať se skládala ze slalomu mezi kužely (musela být radost mě sledovat, jak tím vobrrrrovským volantem makám chvilku doleva-doleva-doleva a hned zase doprrrava-doprrava,  á doleva-doleva-doleva a hned zase doprrrava-doprrava : )))

Posilovač Oktávka samozřejmě nainstalovanej má, ale s opačným účinkem, než je dnes zvykem, další překážkou bylo po pravotočivé zatáčce o 90 stupňů zaparkovat vzad mezi kužely s dotknutím se  zadního nárazníku nejvzdálenějšího z kuželů. Pak opět vystartovat vpřed, levotočivá zatáčka 90, bleskově změnit směr jízdy na zpětný a zacouvat ze zastavením zadními koly mezi dvěma čárami. Opět raketový start, z kuželu vzít míček, obejet čtyři kužely po oblouku 180 stupňů a na posledním míček opět na kužel umístit, tak aby nespadl.

Mně v prvním kole při sbírání tohoto míčku podjela noha z brzdy na plyn, takže jsem kužel mírně přejel a musel jsem se zařazením zpátečky potupně vracet, čímž jsem ztratil cenné sekundy, které by mne v celkovém pořadí katapultovaly ještě mnohem výše, než jsem nakonec skončil. Ale to by mohl říci každý!

Po umístění míčku na "odkládacím" kuželu již následovalo pouze maximální zrychlení, přejet podélně oběma pravými koly prkno na zemi a pokud možno "zaflekovat" pravým předním kolem na vyznačeném čtverci. Vypnout zapalování, vyskočit z auta, zabouchnout dveře, doskočit ke stolku rozhodčích a vymáčknout stopky! Uff.

Jenže od soupeřů mě v některých případech dělilo i 40 let! Respektive můj speciál... Takže na tý finální rovince, kterou většina soupeřů "přesvištěla" na jedničku já jsem po prvním, náležitě využil i převodový stupeň druhý a dokonce bych potřeboval i ten třetí, na což zase nebyl čas, takže jsem se do cíle vřítil neohroženě, zato za burácejícího "charakeristického" zvuku mojí Oktávky (zasvědcení ví o čem mluvím :), čímž jsem očividně zaujal i ten zbyteček zevlounivšího publika, který ještě nesledoval mojí pekelnou jízdu. Přes integrální součty jsem vypočítával brzdnou dráhu svýho modrýho blesku. Jenže jsem se přepočítal... Brzdy, nabuzený mojí dosavadní jízdou zafungovaly jako brzdy správného závodního speciálu a já, k nemilému překvapení okolního publika zastavil "těsně" před oním vyznačeným čtvercem. Což by mě stálo ošklivou penalizaci, při mé prozatím úplně čisté jízdě, jenže...

Ani Oktávka nechtěla přijít o jediný bod! A tak když jsem vyskakoval z auta, bleskově jsem vyndal klíček ze zapalování, pouštím brzdu a ejhle - zařazená rychlost, na jejíž vyřazování skutečně čas nebyl ještě zafungovala a auto poskočilo do onoho stanoveného čtverce a definitivně "chcíplo! Což vyvolalo vlnu nadšení a jásotu mně fandícího publika! No prostě paráda.

Druhý kolo jsem tak trochu "voprasil", takže jsem se o několik sekund zlepšil, nicméně trestných bodů bylo tolik, že výsledný čas byl horší... Do celkového pořadí se ale počítal pouze ten lepší výsledek.

A jak to dopadlo? Tabulka napoví:

Výsledková listina - muži

číslo

jméno 1. jízda 2. jízda umístění
1 Kruppa Dalibor 1:17:97 1:27:00 22
2 Vlk Miloslav 1:10:90    
3 Kruppa Jaroslav 1:09:56 1:23:53 14
4 Kadlec Oldřich 1:30:91 1:14:34 18
5 Masojídek Pavel 1:51:66 1:14:53 19
6 Fiala Jiří 1:05:62 1:07:90 7
7 Novotný Václav 1:08:62 1:14:53 13
8 Kratochvíl Zdeněk 1:03:72 1:01:22 6
9 Kratochvíl David 1:24:47 1:20:59 23
10 Baťha Aleš 1:40:47 1:16:50 21
11 Libra David 1:06:72 Diskvalif. 9
12 Morávek Roman Diskvalif. 0:51:72 2
13 Babka Petr Diskvalif. 1:20:94 24
14 Rytíř Milan 0:57:00 0:48:25 1
15 Osadčí Pavel 1:18:66 1:07:84 11
16 Klíma Martin 1:13:78 0:34:56 17
17 Pospíšil Viktor 1:18:47 1:10:75 16
18 Celjak Ivo 1:08:47 0:58:57 4
19 Král Jan 1:54:66 0:57:41 3
20 Dědič Jiří 1:00:91 1:03:47 5
21 Pešek Vlastimil 1:09:81 1:07:12 10
22 Novotný Ivo 1:24:37 1:10:37 15
23 Kordík Pepa 1:16:31 1:22:44 20
24 Novák Petr 1:49:32 1:30:22 25
25 Matouš Karel 1:08:00 Diskvalif. 12
26 Mikšátko Petr 1:10:00 1:05:66 8


 

P.S. jak již tabulka napovídá, Jízda zručnosti v Týně nad Vltavou se v roce 2002 konala 20. dubna. Takže pokud byste se chtěli zúčastnit i vy, nejlépe také se svým veteránem, abych nebyl sám, stačí, když přijedete na místo a nahlásíte se těsně před startem. Pokud by vás zajímalo potvrzení termínů a pod, napište mi na známou adresu Studio kamarád, Kavčí hory 5, tři jedničky padesát! Nebo mi napište na klimas@mymail.cz. Nejspíš to totiž letos nebude 20., ale v sobotu okolo tohoto data.

Potkáme se na startu!

 

Aktualizováno: Fotoreportáž z roku 2003 najdete zde >>
 

 Copyright © 1998 - 2000  Klimas Willing & Able             Email: klimas@mymail.cz