Kupní faktura
    Technický 
    průkaz
    Ujeté kilometry
    fotogalerie
    Pokuty
    Sponzoři

   

    Historie

    Tuning

    Fotogalerie

    Próza

    Inzerce

    Download

    Odkazy

    Odezva

 

 

 

   

Škoda Felicia

 

   aktuální strana: 3

  

Zoom

                                                        ZOOM

Načančaná Felda ...
   
  

Zoom

Poznáváte ji? Já mám co dělat...
  

    

Zoom

                                                        ZOOM
A ještě pár upravených felicií...

 

Klasickou červenou, zvolil pro "svou verzi" felicie Václav Matuška, (tehdy) osmadvacetiletý instalatér-topenář táborských Stavomontáží. Zatímco pravidelní účastníci srazů u Knížecího rybníka znali Vaška jako usměvavého elegána v modré kombinéze s okřídleným šípem značky Škoda. V roce 1979 koupil Vašek od kolegy z práce za deset tisíc korun notně ojetý vůz Škoda Felicia z roku 1960. 

Po pár týdnech se rozhodl: vzal do ruky autogen a tehdy ještě žlutou "feldu" doslova rozřezal na kusy. Tak začala dlouhá cesta, kterou lemovaly hodiny usilovné práce, nemalé finanční náklady (asi 30 tisíc Kčs) a na jejímž konci stojí sytě červený vůz, který by Vašek nevyměnil ani za zbrusu nový mercedes - i s takovou nabídkou už se setkal.  

Ale teď už se na atraktivně upravenou felicii ze Sezimova Ústí podívejme zblízka.

Na Vaškově felicii si hned zpočátku všimneme řady okrasných prvků: lesklých lišt lemujících výřezy předních i zadních blatníků, "drátěných" krytů kol upravených z těch, s nimiž se počátkem 60. let "feldy"vyvážely do zahraničí, aerodynamických zpětných zrcátek na předních blatnících, chromovaných lišt z kopřivnické
 
  
 "šestsettrojky" za zadních blatnících, vlastnoručně vyrobeného chromovaného trubkového nosiče zavazadel na víku zavazadlového prostoru... Samostatnou zmínku si zaslouží zapuštěné kliky dveří, převzaté ze škodovek řady Š 105/120.

Přístrojová deska je zcela změněná - najdeme na ní šestici kruhových přístrojů uspořádaných ve "sportovním"stylu šedesátých let. V průhledu tříramenným sportovním volantem se očím řidiče nabízejí rychloměr a otáčkoměr, vpravo od nich jsou čtyři další přístroje menšího průměru: teploměr chladicí kapaliny, tlakoměr mazání motoru, ampérmetr dobíjení a ukazael stavu paliva. Z dalších užitečných "maličkostí" bychom neměli zapomenout na upravené stírače doplněné elektrickým ostřikovačem a cyklovačem a na osvětlení motorového prostoru. Dvoukarburátorový čtyřválec OHV 1089 cm3 o výkonu 37 kw (50 k SAE) prošel důkladnou omlazovací kůrou a působí opticky i akusticky výborným dojmem. Nemalou pozornost věnoval Vašek úpravám, směřujícím ke zlepšení jízdních vlastností a aktivní bezpečnosti felicie: celou karosérii "posadil" asi o 40 mm níže, nově "naladil" odpružení a tlumení, kola opatřil radiálními pneumatikami Semperit rozměru 165 SR 15 a výrazně zvýšil účinnost brzdové soustavy použitím předních kotoučových brzd z vozu Škoda 100.

Musíme uznat, že se Vašek na své Feldě opravdu vyřádil...

 

     

zdroj: Svět Motorů

 

 Copyright © 1998 - 2000  Klimas Willing & Able             Email: klimas@mymail.cz